14 August 2007

Regendans

Inmiddels ben ik weer verhuisd, maak er een soort hobby van. Het adres blijft hetzelfde, maar ik woon nu in een andere kamer in het huis. Het is zo mogelijk nog schattiger….een houten optrekje met gele louvre-luiken. Uiteraard komt er wel extra fauna bij kijken, maar onder mijn gekoesterde klamboe ben ik veilig en val ik als een blok in slaap na de lange werkdagen. Mijn hangmat op het balkon voor mijn kamer….wat wil je nog meer.
Afgelopen maand mijn Salsa en Merengue passen mogen tonen aan de jury.........en ik ben geslaagd. Trots Hilke? Nu ben ik bezig met de vervolgcursus: Salsa voor semi-gevorderden. Compleet met lady styling. De locatie op de hete zolder is verplaatst naar een podium op de Surinamerivier. Ook dat is natuurlijk geweldig. En de sexy moves gaan als een trein uiteraard.


Vorige week was het weer eens feest in Paramaribo. Toch leuk dat hier zoveel verschillende volkeren wonen, want alles wordt uitbundig gevierd. Dit keer was het de beurt aan de Indianen. Gedurende de hele week veroverden de Indianen de Palmentuin in Paramaribo. Ze komen van ver uit het binnenland en hebben vaak geen geld om onderdak te betalen, dus hebben ze in de Palmentuin geslapen. Mooie mensen en overal muziek, dans en eetkraampjes met vlerk en bloedworst. Echt op z’n Surinaams.Voor de kinderen was de draaimolen in het park weer erg in trek. Echt een geweldig oude draaimolen met houten paardjes.


De Indianendans heb ik nog niet helemaal onder controle. Terwijl ik naar een optreden stond te kijken, zie ik ineens ene Desi B. naast me staan hossen in een Indianenpak. Hij kende de moves blijkbaar wel. Vond het frappant om hem ineens in het echt te zien. Heel onwerkelijk.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Desie B, welke rapper is dat? Dat dacht ik tot ik de foto zag.... was dat een desillusie.....

Ziet er inderdaad uit als leuk kleurrijk feest!

Dikke zoen

Wednesday, 15 August, 2007  
Anonymous Anonymous said...

hey Lieverd,

Eindelijk een gaatje gevonden om je blog weer eens te lezen. ja ik weet het druk, drukker, drukst en we komen eigenlijk net terug van een weekendje Wenen. Maar goed, spannend allemaal,. maar ik denk wel een hele verrijking van jezelf joh

Bewaar het allemaal goed en wellicht kun je nog ooit alles bundelen tot een boek :) Ik koop zowieso een exemplaar

Liefs Bart

Wednesday, 15 August, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Chapeau!

Liefs, Boudewijn

Wednesday, 15 August, 2007  
Anonymous Anonymous said...

heee suus
wat een spanning en sensatie. je kan bijna gaan solliciteren bij e.r of zo. je houdt het allemaal errug spannend!! succes en de groetjes uit eersel van esther

Thursday, 16 August, 2007  
Anonymous Anonymous said...

SUPERRRR TROTS!

Thursday, 16 August, 2007  
Blogger Ries said...

Lekker dansen, dat klinkt al goed. Onthou ze maar voor als je weer hier bent ;-)
Enne: hoe was de kip vandaag???

Friday, 17 August, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hi San,

Na de Salsa de Indianendans gaan leren?

Groetjes,

Papa

Thursday, 23 August, 2007  

Post a Comment

<< Home