21 May 2007

Daar gaat ze weer!

Het is bijna zover........terug naar Suriname. Na lang wikken en wegen besloten de stap te wagen en in Paramaribo te gaan werken. Meest gehoorde reactie tot nu toe: "Kind, wat ga je daar toch doen?" Tja, wist ik het zelf maar! Het klimaat, de manier van leven en bovenal het contact met de patiënten zijn toch wel mijn drijfveren om terug te gaan. Je kunt er zoveel betekenen voor de patiënten en dat ik 200 euro per maand verdien.......dat is dan maar even bijzaak.

Ik had de keuze uit twee opties. Een baan in het Academisch Ziekenhuis op de Spoedeisende Eerste Hulp (SEH) en een baan in het St Vincentius ziekenhuis op de afdeling Interne Geneeskunde. Mijn eerste keuze was de SEH, maar er waren te veel onduidelijkheden wat betreft mijn verantwoordelijkheden. Vanuit Nederland kan ik dit niet inschatten en antwoord op mijn 15 e-mails heb ik helaas nooit gekregen.
Het is dus het St Vincentius ziekenhuis geworden, dat ook wel bekend staat als het RKZ. Het is een rooms-katholiek ziekenhuis, ben benieuwd of ik nu weer elke ochtend zingend over de afdelingen ga zoals in het Diak. Hoe lang ik precies ga blijven, is nog niet bekend. Allerlei factoren spelen mee, maar uiteraard is het belangrijkste dat ik goede ervaring op kan doen in het ziekenhuis en me niet de hele dag hoef bezig te houden met het draaien van wattenbollen of het soppen van de bedden.

Maar eerst vakantie vieren! Een vriend van me gaat de eerste twee weken mee naar Suriname, dus dat moet goed komen!

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

jaaa het gaat zeker weer goed komen met Suuz, en ze komt ook zeker een keer terug ;)!!
Zal je weer gaan missen, echt waar!
Dikke kus!

Tuesday, 22 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Succes Suuz!!!
Ik hoop dat je een leuke tijd tegenmoet gaat.

Ik kan vrijdag helaas niet komen, dus wens je van hieruit alvast het allerbeste. Ik zal proberen vaker te reageren op je mooie reisverslag, want ik ga je avonturen natuurlijk weer volgen.

Wel terugkomen!!!

Tuesday, 22 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

He Suuz, goed dat je weer gaat. volg je hart.
Helaas kan ik er vrijdag niet bij zijn, alweer een verjaardag van een of ander familielid van Dayen, schoonfamilie... was ik er maar nooit aan begonnen.
Ik zal zeker je weblog gaan volgen dit keer! Hoop dat je het weer net zo leuk hebt als de vorige keer. Drink niet teveel vrijdag en geniet van je 200 euro daar. Waar kunnen de sponsor donaties naar toe? Het is tenslotte ontwikkelingshulp :-)

Wednesday, 23 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

SuusKimo !!

Je bent je muts vergeten!
hij ligt in Laser Quest.
Of zal ik hem meenemen?

:-)

Wimmel

Wednesday, 30 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Lieve Suuz,
Knap om toch weer de sprong te wagen. Geniet van de komende maanden, ik zou wel even 2 weken in jouw schoenen willen staan!!
Groetjes en liefs
Rietje

Thursday, 31 May, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Spiegel jezelf nooit aan anderen
Denk niet zoals de rest
Probeer jezelf niet te veranderen
Maar doe gewoon je best
Gewoon zijn zoals het hoort
Eerlijk tegen iedereen
Zorg dat je niemand stoort
En hou je vrienden om je heen
Dan pas kan je bereiken
Dan pas is er een doel
En zal niemand jou ontwijken
En weet je wat ik met eerlijk zijn bedoel

Heel veel suc6 daar!
CSP

Friday, 01 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hey lieve Suus! Heb je het alweer naar je zin daar? Onze honeymoon was super, jammer alleen dat we je niet hebben kunnen uitzwaaien, maar we gaan gewoon weer msm-en he? Heel veel liefs, en we houden nog steeds van je ook al zijn we nu nuchter, haha. Liefs Alice en ook van Petra.

Sunday, 03 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Ha Suzanne,

Hoestienou? Leuk om weer terug te zijn? Ik heb 2 maanden om de hoek bij je ziekenhuis gewoond (Costerstraat)
Ik neem aan dat je toch op een paar Havaianas rond loopt! Doe ik op dit moment ook. En wat geld betreft, dat verdien je later wel weer terug. Ik verdien nu in 3 maanden mijn 15 maanden in Suriname terug. Ik geef namelijk nauwelijks wat uit hier in de atlantische oceaan.
Groetjes
Bas

Sunday, 03 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hé Suuz,
ik hoop dat je weer een beetje het gevoel hebt "thuis te zijn gekomen"..(al is het maar voor 3 weken ;o)....). Denk niet te veel aan het NL-se, het regent nu ff..., geniet van je tijd daar en werk ze!

Dikke x mies

Monday, 04 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Heej Suus,
Laat is een bericht achter, want wil alles weten.
Hier echt een topweekend achter de rug. De komende 2 weekenden ook weekendjes weg, dus heb tot nu toe bijna geen tijd om je te missen. Ben wel blij dat ik je snel weer ga zien.
Hoe was het binnenland geweest?
Heb je al veel bekenden gezien en de Bnnn's en Sratzz enz.??? Let me know.
Kus Hilke

Wednesday, 06 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

sluit me bij Hilke aan, laat eens een berichtje achter...met foto's!!!!
kusje op je neus

Thursday, 07 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

hoezo dik oog?

Thursday, 07 June, 2007  
Anonymous Anonymous said...

hoezo een dik oog?

CSP.

Thursday, 07 June, 2007  

Post a Comment

<< Home