28 January 2007

Sranang, mi e mis ju

De laatste dagen in Suriname gingen uiteraard veel te snel voorbij. Waar je eerst nog maanden hebt om alles te doen, worden het op een gegeven moment weken, dagen en daarna zelfs uren.



En nu is het dan voorbij! Er is nog genoeg over Suriname te schrijven. Ik zou nog tig verhalen kunnen typen, maar de tijd zit erop en het is misschien ook tijd om dingen af te sluiten. Ik heb een toptijd gehad, kijk terug op een heel bijzonder half jaar........mooie momenten maar ook minder mooie momenten. Maar het gevoel dat je echt leeft staat voorop!



Terug in het koude en grauwe Nederland. Uiteraard leuk om iedereen weer te zien, maar toch ben ik voor mijn gevoel nog niet helemaal terug.
Het afscheid was moeilijk....van de meiden en de mannen, het appartement, het weer, het zwembad, de roti, Pombeest, de stapavonden........... Maar om te spreken met de magische woorden van Bob: 'Don't worry about a thing. Cause every little thing is gonna be all right!' En daar gaan we maar vanuit.

De 100% controle op Schiphol duurde wel even. Vanuit Schiphol snel naar huis en door naar mijn diploma-uitreiking. Kwam precies op het juiste moment binnen hollen en kon meteen 'de belofte' afleggen en mijn diploma in ontvangst nemen! I did it!!

Nu zit ik hier in de koude serre aan de pc, een donkergrijze lucht trekt over me heen. Ik probeer nog een beetje Suriname binnen te halen door het opzetten van mijn favoriete cd vol met de laatste hits uit Suriname. Top! Maar het klinkt toch anders met 2 koltruien aan en de verwarming vol open.....dan in een open bus waar je tevergeefs uit het raam probeert te hangen om nog wat af te kunnen koelen.

Bedankt iedereen voor alles! Ik zal jullie allemaal ontzettend gaan missen! Het waren geweldige maanden. Meiden van Kwattaweg....dat hebben we toch mooi gesjeft met z'n 4-en! En uiteraard ook superherinneringen aan de tijd in de zusterflat! Annelies, Annette, Bas, Clifton, Hilke, Jan, John, Karin, Kwami, Maart, Mario, Marlon, Marlon Chinees, Michel, Murghel, Niek, Pieter, Raf, Roland.......Jullie hebben allemaal veel voor me betekend in mijn Suriname-tijd. THANX!
En iedereen die mijn site heeft gelezen, comments, mails en post heeft gestuurd, ook bedankt! Vond het super om te horen dat jullie genoten van mijn verhalen.



Nu volgt een tijd van het zoeken naar een baan en woonruimte, maar belangrijker nog....wordt het Nederland en zo ja, waar in Nederland, of vertrek ik toch weer naar het buitenland? Zoals een goede vriend zei: "Waar een wil is, is een weg. En waar geen weg is, daar is Suuz!"

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

zeer geroerd door de super quote....

zie helden op www.dawasiknie.nl

Monday, 29 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

snik,
Maar ik kan alleen maar zeggen dat Ik wel blij ben dat je er weer bent!

Tuesday, 30 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Ben ook blij dat ik weer van je kan genieten. Maar ik weet dat je toch wel weer een keer gaat....x

Friday, 02 February, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hey Suus,
Vette webblog.
Liep je tijdens de carnaval tegen het lijf, blijf je nu hier of ga je terug naar Suriname? Die maandagavond was je emotioneel en wilde je wel terug, of was het de alcohol? Je krijgt de groeten van Boudie. Stuur je een mailtje zodat we je kunnen contacten?
Liefs,
Thesalsakid@hotmail.com

Sunday, 25 February, 2007  

Post a Comment

<< Home