09 January 2007

52 bulten

Weer terug in Suriname! Met tranen in mijn ogen Brazilië verlaten. Afscheid nemen is sowieso niet mijn sterkste kant, maar ik had serieus moeite met het verlaten van Brazilië. Niet voor niets heb ik mijn reis steeds verlengd. Het was echt een topmaand. Het land is geweldig: de mensen, de heerlijke verse fruitsappen, de stranden, de steden, de Caipirinha's, de warme douche, de kokosnoten op het strand, de muziek, de andere backpackers die ik heb ontmoet. Alleen jammer dat ze in geheimtaal praten. Maar ik ga zeker terug!

De eerste dagen in Suriname waren enorm wennen. De hoeveelheid muggen zijn vreselijk nu in de regentijd. Ze hebben me duidelijk gemist, want na 2 dagen heb ik alweer 52 muggenbulten bij elkaar gesprokkeld. De hele dag word ik belaagd, zelfs de beste DEET kan hier niet tegenop. Ook de mannen die je de hele dag naroepen vond ik weer hoogst irritant. En de snauwende reacties die je vaak krijgt op een doodgewone vraag.



Maar ben weer fanatiek begonnen met zwemmen. Elke dag minimaal een kilometer in het Olympisch bad. Op vrijdag naar Boonoonoo's, zaterdag naar Starzz, roti eten bij Roopram, met de meiden thee drinken. Heeft ook allemaal wel wat.
Gisteren mijn Surinaamse pak opgehaald. Eindelijk een echte outfit voor carnaval! Alhoewel hij er eigenlijk te mooi voor is. De maakster, Alma, is een ontzettend lieve vrouw die mijn hart heeft gestolen en me weer doet geloven dat ook hier erg warme mensen zijn.



Zo heb ik inmiddels mijn draai weer gevonden en weet dat ik ook hier weer met tranen weg zal gaan..........the story of my life! Heb ook echt een fantastische tijd gehad in Suriname en zal ook allemaal weer erg gaan missen.

Vannacht vertrek ik naar Trinidad & Tobago........nog even een weekje het perfecte eiland opzoeken, daarna weekje Suriname om vervolgens het koude, vertrouwde Nederland weer binnen te komen.

Ik land vrijdag 26 januari en diezelfde middag is de diploma-uitreiking.........een perfecte afsluiting van een mooie tijd! Alhoewel ik wel op zoek ga naar een baan in het buitenland.........het bevalt me goed!

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zeg lieve Suuz,

hoezo buitenland, dat is niet de afspraak! Ge komt gewoon terug! en daarmee BASTA!

Niets kan op tegen een weerwaarschuwing, windstoten van 110km/pu, allemaal hardwerkende mensen die veeel geld willen verdienen, en met kisten aan op straumseind vertoeven, toch?

tot snel!

Thursday, 11 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

enne o,ja

gave jurk! staat je goed!

kus

Thursday, 11 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Hola Suuz,

Jij weet ook niet van ophouden he ;-))

Spreek je snel
Groet
Corné

Friday, 12 January, 2007  
Anonymous Anonymous said...

Moet ik nog een huuske in centre ville DenbOsch zoeken??!!
Kus, Alice

Friday, 19 January, 2007  

Post a Comment

<< Home