26 December 2006

Feliz Natal versus Switi kresneti

Aan mijn twijfel of ik de feestdagen in Brazilië zou gaan vieren of in het feestgedruis van Suriname zou stappen kwam plots een einde. Er valt niets te kiezen! Maakt het leven weer een stuk makkelijker. I´m stuck in Brazil! De airline waarmee ik terug zou vliegen naar Belem is door de president van Brazilië, Lula, aan banden gelegd. Vanwege de slechte organisatie, de vele vertragingen, de overboekingen van vluchten en het onzorgvuldige onderhoud mogen ze voorlopig geen nieuwe tickets meer verkopen en staan een aantal toestellen aan de grond. Vele mensen zitten al uren, zo niet dagen vast op de vliegvelden. Een grote puinhoop! Afgelopen oktober is er een crash geweest, wat de voorloper is van dit besluit. Nu kon ik wel naar Belem vliegen met een andere maatschappij, maar die heeft uiteraard zijn prijzen verdriedubbeld.



En nu is het dan kerst! Eerlijk gezegd leeft het niet bij me. Die twee plastic kerstbomen in het hostel hebben me niet weten te overtuigen. Kerstavond romantisch bij een fastfoodketen gegeten. Eerste kerstdag vooral doorgebracht in mijn stapelbed, aangezien mijn verkoudheid extreme vormen heeft aangenomen en ik het niet meer kan negeren. In de middag mezelf naar het strand gesleept en daar de rest van de dag gezeten. Zwemmen in de oceaan en drinken uit een kokosnoot. ´s Avonds met een groep gaan eten bij een heerlijk visrestaurant op het strand. Toch wel een bijzondere kerst!
Tweede kerstdag besteed aan het zoeken naar geld. Alle banken afgestruind, maar kon op de een of andere manier geen geld opnemen. Heb wel geld op mijn rekening, maar kan er niet bij. Frustrerend!

Maar nog altijd vind ik het hier geweldig. Op het moment ben ik nog in Salvador, maar vertrek morgen naar een eiland in de buurt, Morro de Sao Paolo. Schijnt het helemaal te zijn. Oud & Nieuw zal ik waarschijnlijk intiem gaan vieren op Copacabana met 2 miljoen andere mensen. De Black Eyed Peas en John Legend geven een gratis concert op het strand, dus dat zal een happening worden! Moet nog wel op zoek naar een wit feestpak, want de hele menigte gaat gekleed in wit. Dit zou geluk brengen en dat wil ik wel.
Om iedereen gerust te stellen: ik zal goed uitkijken en niets waardevols meenemen. Ik heb de verhalen al gehoord dat het geld zelfs uit je onderbroek wordt gehaald, mocht je het daar al hebben zitten.
Vanuit Rio vlieg ik door naar Belem en dan eindelijk eens naar Suriname. Ook wel weer heel veel zin in!!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

he Suuz,

Je moet positief denken heb ik eens van iemand begrepen (wie ook weer...).

Dus bekijk het eens zo: als je geen geld hebt, kunnen ze het ook niet uit je onderbroek halen, duh.

veel groeten maar weer
CSP

Wednesday, 27 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Ik heb nog wel een wit zusterjurkje ergens liggen...let je wel op de keuze van de kleur van het ondergoed? ;0)

Nou hier begint het nu echt een beetje kouder te worden, dus die kokosnoot van jou op het strand is inderdaad nog niet zo'n straf...

Have fun!

Misja

Wednesday, 27 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Zo koud dat misja al een mooie muts op heeft, als je haar in de stad tegenkomt!
Ga je ook op blote voeten naar de black eyed peas, (zien ze meteen dat je geen geld in je schoenen hebt zitten, iets wat in nl wel eens voorkwam...)

Kus van Paul en van mij

Wednesday, 27 December, 2006  

Post a Comment

<< Home