12 December 2006

Shop till you drop!

Na een paar dagen op Ilha de Morajó aan de terugtocht begonnen naar Belem. Annelies en Annette bleven nog een dagje, maar ik ben ´s morgens in alle vroegte vertrokken om een ticket te kunnen regelen op het vliegveld. Bij de ingang van de ferry nog kunnen ontbijten met een broodje buffelkaas. Heerlijk, maar dat was voorlopig even mijn laatste buffelprodukt. Beetje genoeg buffel gehad.........buffelkaas, buffelboter, buffelbiefstuk.....Je proeft de buffel stiekem toch overal doorheen en dat is een aparte smaak.



Zondag heb ik me overgegeven aan het ultieme shop-gevoel. Na een paar maanden gedwongen shoploos te zijn geweest, kan ik mijn hart hier ophalen in de shopping mall van Belem. Een ieder weet dat ik geen ras-echte shopper ben, maar inmiddels ben ik mijn beperkte kledingkeuze meer dan beu. Had ook niet de beste kleding meegenomen en na wat stevige wasbeurten in de grote trommels van het ziekenhuis, begint het allemaal een beetje te haperen. Tijd voor wat nieuws!

Enige nadeel is dat zodra je een winkel binnenloopt er meteen een van de verkoopsters aanhaakt. Ik heb het een paar keer uitgeprobeerd, maar ook al ga je slalommend door de zaak, ze zitten strak op je hielen! Ook na wat scherpe bochten.
Sommige winkels produceren een enorme herrie. Grote luidsprekers op de stoep, een microfoon in de hand en maar schreeuwen wat er vandaag allemaal te koop is. En uiteraard moet de winkel ernaast overstemd worden.

We hebben er schandalig veel tijd doorgebracht, maar het was een regenachtige zondag. Uiteindelijk toch een goede tijdsbesteding!

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hee shop aholic!

Heb je al een fotoshoot gemaakt waarin je je nieuwe kleding showt?

Buffelknuffel

Thursday, 14 December, 2006  

Post a Comment

<< Home