04 December 2006

Grote kleine teen

Na een avondje Sinterklazen met de groep van de zusterflat (detail: in Suriname schminken ze Sinterklaas) zijn we vanmorgen vroeg vertrokken naar Brazilië.

De avond voor vertrek was weer eens hectisch verlopen. Zondagochtend werd ik wakker met een enorme kleine teen. Had al ruim een week last van erge jeuk en hij werd wel steeds dikker, maar ik dacht dat het wel over zou gaan. Niet dus. Zelf een beetje gaan pulken en het laten bestuderen door de verpleegkundigen van de Kwattaweg. Conclusie: toch wel echt ontstoken. Aangezien ik de volgende dag naar Brazilië zou vertrekken, moest ik er wel wat mee doen. Dus maar naar de avondpoli.
Met z´n allen meegekeken terwijl de arts mijn teen openpulkte. Er zijn foto´s van, maar die zal ik iedereen besparen. Ik blijk een ´Tunga Penetrans´ te hebben. Klinkt spannend, maar in het Nederlands een doodgewone zandvlo. Hij gaat eerst nog even eitjes leggen en komt dan pas weer aan de oppervlakte. Tot die tijd lekker krabben en hem dan met zijn hele nest eruit proberen te lepelen. Kan totaal geen kwaad, men heeft het hier aan de lopende band. Maar het idee is minder smakelijk........en ik maak het weer mee!

De ochtend van vertrek verliep, zoals gewoonlijk, ook weer vlekkeloos. In de vroege ochtend stond ik te wachten op de taxichauffeur. Hij had zich vreselijk verslapen, dus uiteindelijk moesten we in volle vaart naar het vliegveld. In alle haast mijn ontbijt in de taxi laten liggen, snel een broodje kaas besteld op het vliegveld, afgerekend en vervolgens weggelopen en het hele broodje kaas vergeten mee te nemen.
Voordat we het land uit mochten, moesten we eerst nog naar de ´visitatie-kamer´. Gebeurde weinig spannends, maar schijnt dat we op Schiphol wel urenlang worden gecontroleerd. De kranten in Suriname staan er vol mee, aangezien men het schandalig vindt dat elke passagier uitvoerig wordt gecheckt.

Nu zit ik in Brazilië met mijn grote kleine teen en het bevalt uitstekend! Vind het nu al geweldig hier! Zo´n andere sfeer dan Suriname. Zitten in een kleurrijk hostel met mooie oude luiken in een smal steegje. Ontzettend fotogeniek, zal proberen wat te plaatsen. Morgen de stad verkennen en dan op naar het avontuur!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Meestal roep ik tegen mijn collega: "succes met je been". Dat wordt nu dus......met je TEEN

Doe je voorzichtig daar in Brazilië?

mzzl-tjes
Corné

Monday, 04 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Te cool! Heel veel plezier daar! Enig idee hoe lang je in Brasil rond blijft hangen?

Fijne sinterklaas :-D

x Femke

Tuesday, 05 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Heb jij weer zo'n teen. Joh geniet lekker in Brasil en we sprken elkaar weer snel

Bart

Tuesday, 05 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

hee suster,

Inderdaad jij weer.... maar wel lekker in Brasil! Wat een actie, zo lekker spontaan. Jaloers hoor! Ik zit hier gewoon met 6 mannen in de klas, die van mij kei hard moeten ploeteren omdat ik jouw site even wil lezen....
wacht met spanning op de foto's!
Dikke kus

Tuesday, 05 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Ik denk dat er heel wat mensen jaloers op je zijn Suuz. Ik wel dus. Wij zitten hier met van dat kwakkelweer. Het is niet echt herfst het is niet echt winter. Nu ben ik een een echt wintermens maar als ik dan hoor dat je in Brazilie zit zou ik dat toch ook wel willen.fijn om te lezen dat alles goed met je gaat. (afgezien van je enorm kleine teen, of was het nou enorme kleine teen?)Have Fun.

Sunday, 10 December, 2006  

Post a Comment

<< Home