05 October 2006

Erwtensoep

Een foto van de inmiddels befaamde zusterflat! Is een prima flatje, wel beetje klein en rot. Ik slaap op de eerste verdieping, ergens halverwege de gang (bij de blauwe hangmat).



Aangezien ik vele verzoeken heb gehad om niet alleen over die hangmat te praten, maar hem ook eens te tonen, liefst met mij erin.......bij deze.

We kunnen niet koken, dus we moeten verplicht uit eten. Soms eet ik 's middags in het ziekenhuis, als ze een maaltijd over hebben op de afdeling. De overgebleven maaltijden worden verzameld en verdeeld onder de zusters. Omdat ze weten dat ik van groenten houd, roepen ze me dan meteen voor dat deel van de maaltijd.
In de buurt van het ziekenhuis zitten wat tentjes waar je goede nasi, bami of roti kunt halen. En soms gaan we de stad in, daar kennen we inmiddels ook wel wat goede restaurants. Vorige week erwtensoep (een specialiteit hier!) gegeten. Toch bijzonder bij deze tropische temperaturen.

In de supermarkten kun je ongelooflijk veel Nederlandse producten krijgen. Er zijn veel producten van Euroshopper, maar ook de merken zoals Roosvicee, Knorr, Honig, De Ruyter, Venz........het hele Nederlandse assortiment. Vandaag heb ik Appelsientje Rode Vruchten gekocht! Helemaal blij, want dat was mijn nieuwe verslaving in Nederland.

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hi San,

Toch weer wat anders te eten dan kip, kip en nog eens kip met rijst en kouseband.

Papa

Sunday, 08 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hey Suus,

Sorry, is weer even geleden. Maar heb het dan ook erg druk om net zoveel mee te maken als jij. En dat gaat vrij goed. Ben stiekem wel een beetje blij met ons onderdak. Gewoon...om even te wennen ;-) Hostels zijn hoogstwaarschijnlijk iets minder luxe ;-) Maarre...die zusterflat...tja. Is weer eens wat anders. En wat een heerlijk ziekenhuis om in terecht te komen. Doe mij zo'n klysma :-S
Maar zonder gekheid; leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Mooie foto's! En volgens mij heel veel te leren. Nog wat leuke surinaamse woorden die ik hier in de groep kan gooien?
We houden elkaar op de hoogte!

Liefs en een dikke kus
Femke

Sunday, 08 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Wat een ellende, soms zegt een plaatje inderdaad meer dan woorden. Alhoewel ik dat boek voor de nieuwe burgers erg gaaf vind, al die papiertjes..... Winston o,nee doe maar Charlie, of nee toch maar Nelson....

Dikke kus

Monday, 09 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hallo Suuz,

Net toen ik je schitterende verhalen zat te lezen en de foto's aan het bekijken was, belde ons Yvonne. De groetjes van haar en Paul.
Als ik dan bedenk, dat Suriname eeuwen bij ons hoorde en weet ik hoeveel ontwikkelingsgelden daar naar toe gegaan zijn, dan vraag ik me toch af, waar dat aan uitgegeven is. Duidelijk niet, waar jij nu werkt!
Maar het is maar goed, dat je positief blijft en ook andere leuke dingen meemaakt.
Je belevenissen zijn de moeite waard om er iets mee te gaan doen. Een fijne tijd nog en ik blijf je site lezen.

Groetjes,

José en Febo.

Monday, 09 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Suuz,

Zo te zien ben je geen steek veranderd.... Ik heb je ook gemailt!

groet,
Corné

Tuesday, 10 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

tjonge het was laat geloof ik:

gemail-->D<-- dus.

Wednesday, 11 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

hello Suuz, ziet er gezellig uit al die hangmatjes. Prima flatje toch ;-) Hier in Ehv zou die 10 jaar terug al gesloopt zijn.Dat huisje op poten in Frediksdorp zag er wel goed uit.
Erwtensoep in de zomer is helemaal niet raar hoor. Bij den DAF was het vandaag (en elke woensdag in het jaar) snert-dag en moet het niet gebeuren dat er een woensdag geen erwtensoep is, volgens mij wordt er dan gestaakt (is 1 keer voorgekomen dat ze woensdag geen snert hadden en dat werd 's maandags al gemeld)
Verder leuk je verhalen te lezen. Veel plezier nog in de chaos

Kus

Wednesday, 11 October, 2006  

Post a Comment

<< Home