05 October 2006

Ziekenhuis

Het uitzicht vanuit het ziekenhuis. De parkeerplaatsen zijn voor de artsen. De zusters en ander personeel komt vooral met de bus. Ik werk op de eerste afdeling, meest links in beeld, Mannen Interne. Het bevalt me erg goed. Veel verschillende ziektebeelden en verpleegkundige handelingen en ook het contact met de patiënten vind ik erg leuk. Ze zijn heel open en heel dankbaar voor alles wat je voor ze doet.
Als ik het terrein van het ziekenhuis af loop (op vrije dagen of 's avonds), kom ik altijd langs de balkons. Veel patiënten van mijn afdeling zitten over het algemeen de hele dag op het balkon, dus daar maak ik dan altijd even een praatje mee. De poli op de begane grond. Altijd wel een aparte sfeer. Het is druk met mensen van buitenaf en patiënten uit het ziekenhuis die er met bedden, infusen en rolstoelen heen worden gereden. Het is grotendeels in de openlucht en de straathonden lopen er gezellig tussendoor.
Via deze gang lopen we elke dag van de zusterflat naar het ziekenhuis. Er zit hier ook een kleine kantine die erg goed is! Het plafond is een goede afspiegeling van de muren in mijn kamer.
Het afvalhok op het terrein van het ziekenhuis - ook wel bekend als het Vuilhokje.
De ambulance van het ziekenhuis waarmee ik regelmatig patiënten ga wegbrengen of ophalen. Je moet de patiënt er zelf intillen, omdat de wieltjes van de brancard niet zo goed meer zijn. Mij lukt dat meestal niet met de chauffeur, dus moet ik altijd voorbijgangers aanklampen of ze even willen helpen tillen. Maar niemand zal ook ooit 'nee' zeggen, dat heeft wel weer wat!


2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Dat "vuil hokje" zul je hier wel niet tegenkomen. Je hoeft het niet open te doen, want je kunt de naalden wel door het gaas gooien.

Sunday, 08 October, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Hmmmm ben ik dat toch ff anders gewend in de ziekenhuizen waar ik ben geweest tijdens mijn goede oude tijd als Biochemisch analist. Hoe is het lab in zo'n ziekenhuis, ook daar kan ik me wel wat bij voorstellen

Liefs Bart

Monday, 09 October, 2006  

Post a Comment

<< Home