11 September 2006

Jetset

Zondag kennis gemaakt met de decadente kant van Suriname! Een Surinaamse zakenman, John, heeft ons een dagje meegenomen naar zijn buitenhuis aan de Surinamerivier. Wederom geweldig!

Met twee enorme speedboten (200 pk) en twee jetski's zijn we de rivier opgestoven. Een mooie tocht en zo hard, dat je oogleden ervan omkrulden. Bij een zandbank middenin de rivier hebben we de boten voor anker gelegd en zijn we de rivier ingesprongen. Ook hier weer de stelregel: als je een wondje hebt, moet je niet gaan zwemmen ivm de befaamde piranha's.
De koelboxen en parasols werden uit de boot gehaald en in het lage water gezet. De muziek werd op 10 gezet (echte natuurliefhebbers) en we hebben daar de hele middag gelegen. In het warme water dobberen, wijntje erbij en de onmiskenbare bami met kip! En dat alles onder het genot van Glenn Medeiros (tis hier weer een hit, moet niet gekker worden!)
Uiteraard ook nog op de jetski geraced.....echt enorm gaaf. Eerst veilig achterop, daarna met Karin erop geklommen en het zelf gaan proberen. Wat een ding!


's Avonds in het buitenhuis gaan eten. Enorme gamba's van de bbq en hangen op de bank met een glaasje Baileys....even decadent doen! haha. Hij woont ook supermooi aan de rivier. Hebben nog kaaimannen gespot in de swamp naast zijn huis en ongeveer 40.000 padden.

Maar uiteraard wordt het vanzelf weer maandag en moet ik weer werken...Deze week werk ik op de Eerste Hulp. Ik vind het echt enorm interessant! Je krijgt te maken met zoveel verschillende patiƫnten en het is steeds een puzzel om te achterhalen wat iemand mankeert. Heb het idee dat ik die richting wel op zou willen in de toekomst. Heb ook geluk met de doktoren die me alles laten zien en doen. Is erg leerzaam. Vandaag mijn beoordeling gehad voor de stage op de afdeling Mannen Interne. De hoofdzuster was zeer tevreden, alles goed gescoord, dus mijn diploma komt in zicht!!

En nu ga ik naar mijn yoga-les. In het kader van de integratie zijn we nu op yoga-les gegaan bij de Indiase ambassade. Goed voor de stijve Hollanders!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

nothing gonna change my love for you.....
da's is 'm toch?
en ik heb 'm nu in mijn hoofd, waarschijnlijk voor de rest van de dag.... dank daar voor! GRRRR!

Dikke kus vanuit het eindhovense

Thursday, 14 September, 2006  
Anonymous Anonymous said...

In het kader van een reactie; klinkt allemaal als 1 groot avontuur en het leuke is als het allemaal goed gaat levert het nog een diploma op ook

Liefs Bart

Friday, 15 September, 2006  

Post a Comment

<< Home