09 March 2008

Strakke planning

Mijn verblijfsvergunning is binnen! De minister heeft mijn spoedaanvraag gehonoreerd. Leuk detail is dat ik vandaag naar Argentinië vertrek. Maar nu kan ik tenminste het land in en uit zonder allerlei visa. Het heeft veel energie gekost. Nadat ik 12 formulieren in had gevuld, her en der wat pasfoto’s had verspreid, 10 liter vocht had verloren, pijn in mijn kaken had van de fake smile “to keep them moving’, een dagsalaris had besteed aan taxi en bus was ik 6 uur later de trotse eigenaar van 5 stempels in mijn paspoort….Waarom het er 5 zijn? Daarom!


Ook hard gestreden voor mijn salaris. Tijdens mijn verlof hadden ze me van de payroll gehaald. En nu konden ze mijn gegevens niet meer vinden. Alles gaat hier met kaartenbakken, schriftjes en kladblokken. En mijn gegevens lagen ergens in een van de vele stapels. Na veel praten en dreigen heb ik uiteindelijk het grootste deel ontvangen.


De laatste weken een paar keer naar het binnenland geweest. Relaxen en varen op het Brokopondo meer, zwemmen in Babunhol en de jungle bestormen en genieten van het uitzicht op Brownsberg.
Nu op naar Argentinië! Ik vlieg eerst naar Belem in Brazilië. Na een nacht op het vliegveld vlieg ik heel Brazilië door en zal uiteindelijk in Buenos Aires landen. Mijn plan is dat ik geen plan heb. Ik heb de LP en een dosis avontuurlijk vermogen, dus gaat goed komen.

3 Comments:

Blogger Bas said...

Hoi Suzanne,

Na een hele tijd niet op je blog gekeken te hebben en het vandaag hier de hele dag heeft geregend, ging ik maar weer eens "suriname" induiken op internet.

Spannend dat je nu weer naar Argentina gaat!
2 weken terug heb ik voor het eerst naar Kajana gebeld en een half uur met broeder Jan gekletst. Was erg grappig.

veel plezier in Argentina.
Hasta luego!

Groetjes
Bas
bas@vgestel.nl

Sunday, 09 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

op naar het volgende avontuur!! veel plezier!!
groetjes van esther

Tuesday, 11 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Geniet er maar van!

Nu nog mooie stranden.....

Sunday, 16 March, 2008  

Post a Comment

<< Home