13 March 2008

Grote zonnebrillen

Mijn trip naar Argentinië begon met horten en stoten. Het systeem van SLM lag er dagen uit, waardoor ik geen ticket kon kopen. Uiteindelijk heb ik mijn ticket bemachtigd. Enthousiast liep ik naar buiten, gleed uit en viel met ticket en al in een grote modderpoel.....

De vlucht stond gepland voor zondag. Gehaast kwam ik de vertrekhal binnen gerend. Helaas! Het enige toestel van SLM stond nog op Curaçao. Er was iets kapot. Meer informatie kon men niet geven. Het zou een week kunnen duren. Of een dag. De enige zekerheid was dat ik mijn connectie in Belem zou missen. De volgende dag kreeg ik het goede nieuws dat het toestel was gerepareerd. Met een ´gerustgesteld´ gevoel ben ik uiteindelijk naar Belem vertrokken.


In de tien uur dat ik in Belem moest wachten, heb ik me menigmaal vergaapt aan de immer geweldige slippers van Havaianas. Wetende dat ik alles wat ik nu koop wekenlang moet dragen, heb ik me ingehouden. Mijn rugzak weegt momenteel 8,5 kg....hopelijk houd ik dat even vol.


Uiteindelijk aangekomen in Buenos Aires. Een immens grote stad. De hoofdweg door de stad is een 8-baans weg, om een idee te geven. Er wonen ruim 13 miljoen mensen. Hippe mensen. Met de grootste zonnebrillen, de nieuwste telefoons, schoenen in het vet en de haren gestyled.


De nasi met kip in tl-verlichte restaurants heb ik ingeruild voor sfeervolle restaurantjes met vriendelijke obers die je met een lach een enorme salade met gecarameliseerde uien en pesto van artisjokken voorschotelen op een creatief gedecodeerd bord. En dat voor 2,5 euro. Ben nog niet aan de beroemde steak toegekomen. Eerst genieten van de vele groenten die na Suriname ineens goddelijk smaken en het heerlijke stokbrood met duizenden soorten beleg.

In de avond onder het genot van een cocktail bewonderd toekijken hoe de Tango-dansers hun kunsten vertonen. Buenos Aires rocks!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hi San,
Je eerste verhaal van je nieuwe avontuur naar het zuiden van Zuid-Amerika. Argentinië is zeker een verademing na al die toestanden in Paramaribo.
Maak er maar een mooie en avontuurlijke reis van.
Groetjes,
Papa

Tuesday, 18 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Finally you reach the beginning of your south trip, seem to be great over there, so enjoy your “Tren al Sur”.

un abrazo,
Edil

Tuesday, 18 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Ja nu wil ik natuurlijk ook naar Argentinie!!! Gaaf hoor!

Koao!

Wednesday, 19 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Hoi Suuz,

Fijn dat je nu eens kunt genieten. Is wel even wennen / aanpassen aan de nieuwe omgeving en gebruiken / gewoontes of niet?

Je maakt me nieuwsgierig naar het land.
In spanning wacht ik telkens op nieuwe foto´s. Prachtig.

x Anja

Wednesday, 19 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Jaaa, wij komen d'r aan!!! Tot volgende maand- koop maar vast een paar oranje slippers: 30 april we meet. Kus Alice

Wednesday, 19 March, 2008  

Post a Comment

<< Home