16 March 2008

Bariloche met Bernard en Patrick

Buenos Aires heb ik binnen 3 dagen weer verlaten. Ik kom nog terug, want veel heb ik niet van de stad gezien, aangezien ik vooral bezig was met de weg kwijt raken en het zoeken naar warme kleding voor het zuiden. Geen rokjes en slippers, maar woeste bergschoenen, winddichte truien en dikke ijsmutsen. Kilometers gelopen en mezelf op zijn tijd in een overvolle bus of metro gepropt. Of een gezellige rit met de taxi gemaakt. Zodra duidelijk is dat ik een toerist ben, begint de chauffeur te stralen en wil hij alles weten. Druk pratend en meer achterstevoren zittend dan anticiperend op de chaos op straat. Hij praat en vult mijn gebrekkige Spaans aan, ik kijk en vul zijn gebrekkig rijgedrag aan. Vrolijk word ik uitgezwaaid....´Gracias linda.´

Vanuit Buenos Aires de eerste stap naar het zuiden gemaakt......met de bus naar Bariloche. Een onderneming van 22 uur. Maar de bussen zijn zo luxe dat het geen straf is. Enorme zetels, maaltijden, films en een warm dekentje.

Eenmaal de drukke ringweg van Buenos Aires verlaten, reden we door uitgestrekte pampa´s waar de beroemde Argentijnse steaks grazen, paarden galopperen en mooie landhuizen staan.


Ik had een plek voorin de dubbeldekker bemachtigd. Een geweldig uitzicht wat na een aantal uren enigszins werd vertroebeld door de fauna die we onderweg hadden geschept.


In de ochtend wordt het landschap van de groene vlaktes verruild door een kaal droog landschap, de steppe, omringd door bergen. Tussen de bergen glinsterende meren, boven de vlaktes bidden grote roofvogels. En nog altijd die oneindige eenbaansweg.

Bariloche is een mooi stadje in de bergen. In de winter is het een beroemde wintersportplaats. Het bulkt er van de chocoladewinkels en Sint Bernard honden en in elke combinatie. Vanuit de stad heb je een mooi uitzicht over een meer. Op een zonnige dag heb ik de hele dag aan het meer doorgebracht. Niet geheel toevallig na Sint Patrick´s Day. Energie was weer opgeladen aan het einde van de dag. Bij het wachten op de bus terug lazen we het bordje dat het meer is gebruikt voor atoomproeven in de jaren ´40. Zucht.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Fue un largo viaje hacia la patagonia, pero vale la pena.

ciao
/edil

Wednesday, 19 March, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Hee lieverd,

wat een mooie foto's weer, gelukkig bestond de fauna op de ruit niet uit de grazende steaks....
have fun!!

Kus
Yvon

Friday, 21 March, 2008  

Post a Comment

<< Home